אסטרטגיית מחשוב ענן

על מנת להתחיל לאבטח את המידע שלנו אנחנו צריכים לחזור קצת אחורה ולהבין קצת יותר מהו ענן ומהי צורת העבודה הנכונה איתו.
לפני עידן הענן, ארגונים קטנים כגדולים הצטרכו הרבה כסף ומשאבים ארגוניים כדי לבנות את סביבת העבודה המיחשובית הארגונית שלהם. החל מחומרת שרתים, דרך תוכנות ועד כח אדם מקצועי שינהל את כל המערכות ויאפשר גישה למידע ללא עכבות.
מחשוב ענן בא לפתור את הבעיה הזו על ידי העברת סביבת המחשוב שלהם החוצה, למערכת חיצונית המאפשרת להם גישה למידע מכל מקום ובזמינות כמעט מלאה.
כעט נוצרה בעיה חדשה, לא כל המידע יכול להיות בענן, לא כל המידע יכול לשבת בשרתי המשרד. איך מחברים בין המדע הרגיש לבין שאר המידע?
איך מאפשרים גישה מאובטחת לכל המידע הארגוני בלי לעבור על רגולציות, ובלי לחשוף מידע סודי ארגוני ברחבי האינטרנט.

אסטרטגיית ענן
המטרה של הארגון העובר למודל עבודה בענן הינו אספקה מהירה של שירותים ארגוניים בזמינות גובהה. כל ארגון צריך לחשוב על האסטרטגיה הנכונה עבורו לעבור לענן.

ישנם כמה סוגי עננים המוגדרים מהצרכים והדרישות השונות של עסקים וארגונים:
– ענן ציבורי
– ענן פרטי
– ענן היברידי
על כל ענן יתווספו השירותים הרלוונטיים לתחום שלו (תעשיה, ביטחון, פיננסים, קמעונאות, טלקום וכו’)

ענן ציבורי
ענן כללי שניתן לרכישה, אין הגדרות מיוחדות אלא משתמשים במשאבים הקיימים ומתאימים אותם לצרכי הארגון. השימוש הוא רק על המשאבים הנרכשים וזמני שימוש.
אין תשלום על חומרה אלא רק על שעות שימוש במערכות השונות. יתרון גדול הוא שניתן להגדיל ולהקטין את השימוש במשאבים בהתאם לצורך. השימוש בשיטה זו מתאים כאשר הארגון חווה גידול וצמחיה וכן בפעילויות נקודתיות במצריכות גידול מיידי במשאבים. כמו כן, אנו משתמשים בטכנולוגיות חדשניות שלא בטוח שהיינו יכולים להרשות לעצמנו לרכוש אותם וכיום אנחנו משכירים אותם בהתאם לצרכים שלנו.
ענן פרטי

כאשר יש צורך באבטחה על מידע ארגוני רגיש נשתמש בענן פרטי, כלומר שרתי המחשוב יהיו של הארגון, תחזוקת חומרה, תוכנה וניהול יישארו באחריות הארגון וישמרו בארגון או במרכזי אחסון, דטה סנטרים מאובטחים ומוהלים.

ענן היברידי
השילוב בין ענן ציבורי לפרטי. חלק מהמידע והשירותים ניתנים על ידי ענן ציבורי וחלק על ידי ענן פרטי. ניתן לחלק את השירותים בין כמה סוגי עננים שכל אחד מספק את השירות שלו לארגון ומאפשר גמישות ניהולית של משאבי הארגון.

לכל מידע נוסף ניתן להשאיר פרטים בטופס בצד או לצלצל

סלו – 972-52-3653227 | שרון – 972-54-5680114

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *